Berapa Banyak Python Perlu Anda Ketahui untuk Belajar Django?

kepentingan pengekodan

 

Untuk mempelajari Django, berapa banyak python yang diperlukan? Setiap pembangun pemula dan berpengalaman yang ingin mempelajari Django dan membina aplikasi dengannya mempunyai soalan ini. Kebanyakan pembangun dan pemula, tanpa ragu-ragu, ingin mempelajari sebarang rangka kerja atau perpustakaan secepat mungkin. Kita semua ingin tahu apakah keperluan minimum untuk mempelajari sebarang rangka kerja atau perpustakaan.

 

1. Muat turun Python dan Pelajari pip dan Fungsi:

 

Untuk bermula, anda mesti memuat turun Python dahulu dan memasangnya. Ketahui cara memasang Django menggunakan pemasangan pip yang mudah. Sebaik sahaja anda telah menyelesaikannya, mulakan mempelajari asas-asasnya.

 

2. Konsep Asas:

 

Jika anda baru dalam pengaturcaraan, anda harus bermula dengan mempelajari asas Python. Pembolehubah, jenis data, ungkapan bersyarat dan gelung untuk semuanya adalah sebahagian daripada asas Python. Idea-idea ini mesti difahami untuk maju bukan sahaja dalam python tetapi juga dalam pengaturcaraan. Semua bahasa pengaturcaraan mempunyai idea ini. Jika anda tidak memahami asas Django, anda akan menghadapi banyak masalah.

 

3. Iterable:

 

Iterables digunakan untuk menerangkan senarai dan tupel dalam Python. Anda boleh gunakan untuk gelung atau gelung while untuk mengitar item mereka. Objek ini diperlukan untuk kami mengulangi jumlah data yang besar. Sebilangan besar masa anda di Django akan dihabiskan untuk bekerja dengan Querysets. Set pertanyaan juga merupakan objek dan anda boleh menganggapnya sebagai storan dengan cara yang sama seperti senarai, tetapi set pertanyaan juga mempunyai atribut tambahan tertentu yang membolehkan anda menjalankan operasi yang lebih maju seperti penapisan, mutasi dan perbandingan. Dengan cara yang sama kita boleh menggelung melalui senarai dan tupel, kita boleh menggelung melalui Set Pertanyaan. Jika anda tidak selesa dengan senarai, tupel atau lelaran melalui objek, anda akan menghadapi kesukaran dengan set Pertanyaan Django.

 

 

4. Kamus:

 

Kamus dalam Python menyimpan data dalam pasangan nilai kunci. Apabila bekerja dengan kamus dalam Django, anda akan menambah 'konteks' pada templat. Dalam templat HTML, anda boleh mendapatkan maklumat konteks. Dalam Django, konteks merujuk kepada cara anda bekerja dengan templat. Inilah sebabnya anda harus terlebih dahulu belajar bagaimana untuk mentafsirkannya sebagai objek Python. Juga, biasakan dengan teknik kamus, seperti “.update,” “.pop”, dan sebagainya.

 

5. Fungsi:

 

Dalam semua bahasa pengaturcaraan, fungsi adalah tanggapan penting. Anda akan banyak menulis fungsi semasa bekerja dengan Django. Sebelum menyelami Django, adalah idea yang baik untuk mempunyai pemahaman asas tentang fungsi dan cara ia berfungsi. Fahami konsep "*args" dan "**kwargs" semasa bekerja dengan Django.

 

6. Penghias:

 

Belajar menghias adalah pilihan peribadi. Ia tidak kerap digunakan dalam program. Penghias memberi anda fungsi tambahan. Apabila anda log masuk ke penghias yang diperlukan di Django, anda akan melihat ini. Anda juga boleh memanfaatkan penghias yang ada pada masa ini. Dalam aplikasi, menggunakan penghias adalah mudah.

 

 

7. Kelas:

 

Django sangat bergantung pada kelas. Majoriti kod dalam Django ditulis menggunakan kelas. Model, Borang dan Paparan semuanya akan menggunakan kelas. Anda juga boleh menggunakan fungsi, tetapi kelas menjadikan aplikasi anda lebih mesra pengguna.

 

8. Pakej:

 

Pakej adalah satu lagi subjek Python yang penting untuk difahami. Anda akan mengimport banyak fungsi dan kelas daripada modul Django semasa bekerja dengannya. Jika anda tidak tahu cara mengimport dan berinteraksi dengan perpustakaan dan pakej pihak ketiga, anda akan menghadapi banyak masalah dengan aplikasi Django anda. Perpustakaan Python seperti 'Pandas' dan 'NumPy' adalah tempat yang baik untuk bermula. Ketahui cara menggunakan pakej Python dan cara mengimportnya.

 

9. Pemahaman Asas HTML dan CSS:

 

Walaupun HTML dan CSS tiada kaitan dengan Python, ia diperlukan oleh Django. Halaman web dalam Templat Django distruktur dan digayakan menggunakan HTML dan CSS. Django menggunakan python iterable dan kamus untuk membina halaman web ini secara dinamik. Templat Django boleh dilanjutkan juga. Akibatnya, mempunyai pemahaman yang menyeluruh tentang teg HTML dan sifat CSS akan membantu anda memaparkan halaman web ini dengan lebih dinamik.

 

 

Kesimpulan:

 

Jika anda tidak mempunyai asas yang kukuh dalam Python, mempelajari Django adalah sukar. Anda tidak perlu mempelajari segala-galanya dalam Python untuk bermula dengan aplikasi Django, tetapi anda perlu sekurang-kurangnya memahami idea teras. Dalam Python, beri perhatian khusus kepada kelas dan pengaturcaraan berorientasikan objek. Jika anda memahami asasnya, anda akan lebih mudah untuk menyelami Django.

 

Berminat dengan beberapa kursus kami?

Anda boleh belajar Pengaturcaraan Dengan Python,  Kecerdasan Buatan Dengan Python,  Pembangunan Permainan Dengan Python and Sains Data Dengan Python.